I det år hvor jeg arbejdede på Hjaltelin Stahl var min primære kunde, Telia. I denne periode blev det til 5 større kampagner bredt ud på et hav af forskellige formater.

Telia OneMore

Telia OneMore er et abonnement som Telia tilbyder, hvor du får større rabat på dit abonnement jo flere du tilknytter. Til denne kampagne opstillede vi forskellige situationer, følelser og familie/venne-kombinationer for at symboliserer fællesskabet omkring abonnementet.

Kampagnen blev foldet ud på flere forskellige medier såsom web, outdoor, print, TV mm.

Telia Recycle TVC no. 1

Telia Recycle var en kampagne og koncept der satte fokus på Telias nye initiativer omkring elektronikskrot og bæredygtighed. Vi sprang fra den velkendte lilla farve i Telias farvepalette, til deres grønlige, for symbolikkens og differentieringens skyld.

25% på tilbehør

Den overordnet brief lød på at skabe awareness omkring Telias tilbud på 25%, på alt deres tilbehør, med et nyt univers. Dertil skulle løsningen udstråle “lifestyle” og glade dage.

Løsningen endte ud i et univers i Telias farver, med dansende karakterer og fokus på noget af Telias bedst sælgende tilbehør.

Telia Recycle TVC no. 2

Efter lanceringen af Telia Recycle skulle det nye bæredygtige initiativ for alvor cementeres. Det udbyggede vi med en film og kampagne af en symbolsk fortælling om danskernes eWaste og overforbrug, der kunne gøres bedre med Telia Recycle.

Biospot

Ideen med bio-spottet var at fange folks opmærksomhed og fører seeren bag lyset, ved at de skulle tro at det var en trailer til en film. Herefter skulle det vise sig at man får spoilet filmens slutning, hvis ikke man slukker telefonen.

Fonten er inspireret af diverse filmtrailers, for at skabe stemningen omkring de storslåede hollywood-film, for at give chok-effekten til publikum når de opdager at det ikke er til en film.

Ligesom fonten er der lagt flere filmiske effekter på spottet i bl.a. skygger, lys, lens flares, støvpartikler som baggrund og den meget dramatiske og opbyggende musik.