ROYAL ØKOLOGISK

Royal Unibrew har re-designet emballagen til deres øko-øl. Det skulle der selvfølgelig laves noget larm og noget identitet omkring, og det blev vi sat til.

ROYAL ØKOLOGISK

Hele projektet endte ud i og kulminerede i en TVC, der kørte på flere forskellige platforme og i flere forskellige sammenhænge. Mine roller i projektet bestod i udarbejdelse af key visuals, storyboard og animationsfilm til oplægget.

PROCESSEN

Personligt var jeg med i flere faser af processen. Herunder er noget af processen opstillet.

STORYBOARD

Til oplægget og præsentationen af den nye identitet og vores designretning stod jeg for at udarbejde en animationsfilm som kunne præsentere den overordnet idé og design. Her startede vi med et storyboard på en animationsfilm.

OPLÆG

Til oplægget afleverede jeg mit bud på en designlinje og effekter som kunne indgå i deres overordnet identitet. Oplægsanimationen var de så tilpas tilfredse med at de valgte af ligge penge i en TVC, der ikke oprindeligt var planlagt.

ANIMATIC

Herefter røg vores bud videre til en animationsbureau som udarbejdede en animatic, som viste et mere detaljeret storyboard over hvordan filmen skulle ende ud. Den færdige animationsfilm kan ses oven for.

FARVER & IKONER

Farverne er taget ud fra Royal Unibrews designguide for deres Økologiske produkter. Den mørkegrønne og primære farve. Den lysegrønne til tekst og ikoner og den beige som supplerende farve.

Dark Green

#17453b

Light Green

#62c082

Beige

#f1eabf

Key Visuals & Designlinje

Et af mine ansvarsområder bestod af udarbejdelsen og bud på key visuals i sammenhæng med deres relancering. Her udarbejdede vi flere eksempler på visuals, plakater og designs der kunne bruges i denne sammenhæng. Fælles for dem alle er vores 5 ikoner der skulle fylde i designet. Ikonerne for henholdsvis Vand, malt, humle, gær og Royal Unibrews stjerne.