Forenet Kredit x DBU

Forenet Kredit og DBU er to af landets største foreninger og er sammen gået ind i kampen for at styrke breddefodbolden, udvikle foreningslivet og den danske fodbold samt fremme ligestillingen.

Hos Kadaver har jeg siddet med ansvaret for konceptudviklingen af de forskellige tiltag, de kreative og eksekverende processer og det overordnet ansvar for de færdige produktioner – i alt fra film, print og forskellige SoMe-formater.

Ud af den tid jeg har arbejdet med Forenet Kredit og DBU er der født flere forskellige kampagner, der er udkommet på stadions, TV, bannere, storskærme, SoMe og mange flere steder.

4-4-4-0

Udover bandereklamerne på stadion, store bannere og web er vi udkommet med storskærmspot, som kører før, under og efter landskampene. Ideen i 4-4-4-0 filmen var at forsøge at få stadion til at synge med på vores spot, allerede før kampen er gået i gang.

Det forsøgte vi at gøre med den velkendte landsholdssang “4-4-4-0”, hvilket gave genlyd på stadion ved første visning.

For ligestillingen

Da Forenet Kredit gik ind som hovedsponsor for DBU var det med en klar mission om at sætte gang i ligestillingen – også i fodbolden, hvilket kommer til syne ved at de er første og eneste sponsor der støtter herre- og kvindelandsholdet på lige fod.

I den forbindelse skulle Kvindelandsholdet naturligvis også have et skærmspot, som kører på deres hjemmebane, med sammen koncept – men med en anden kendt fansang.

Fodbold-Minigolf

Op til storskærmsarrangementerne i fælledparken under VM-kvalifikationen kom vi op med konceptet “Fodbold-minigolf. Vi lavede tre fodbold-minigolfbaner, som tre hold af både spillere for kvinde- og herrelandsholdet skulle igennem, med en dertilhørende kommentering af kommentatorlegenden Flemming Toft.

Efter filmen var skudt og lanceret blev banerne sat op i fælledparken under storskærmsarrangementerne til stor glæde for de mange fremmødte fans.

Fremtidens Trænere forklarende casefilm

Vi har udviklet konceptet Fremtidens Trænere, der er et samarbejde mellem Forenet Kredit og DBU, som skal understøtte og udvikle dansk fodbold på alle niveauer og det aktive foreningsliv i hele landet. Det gør vi bl.a. ved at uddanne 1.000 nye ungdomstrænere frem mod 2026.

Fremtidens Trænere reklamefilm/TVC

Vi har sat fokus på Fremtidens Trænere uddannelsen med en oplysningskampagne, der lægger vægt på den gode fortælling omkring passionen hos de unge talenter. Kampagnen blev den hidtil mest effektfulde, på trods af at der i dette koncept hverken er markedsført med eller indeholder spillere eller træner fra nogen af landsholdene.

Fodboldskolerne

For at promovere og markedsføre både DBU Fodboldskolerne og Forenet Kredit, men også for at aktivere Forenet Kredits DBU sponsorat har vi udloddet billetter til DBU Fodboldskolerne. Det har vi gjort via et greb der følger Fremtidens Trænere kampagnen, ved hjælp af humor og hverdagssituationer, der skal tale til brede målgruppe.